jufshannonenmeesjp.reismee.nl

Het is zover!

Hallo lieve kinderen van groep 6A en 7C,

Juffrouw Shannon en ik zijn samen op reis naar Zweden en we hebben besloten om jullie op de hoogte te houden van onze spannende avonturen! Vanochtend zijn weom 09:00uur richting het vliegveld in Köln gereden, waar we afscheid hebben genomen van onze familie en juffrouw Shannon van haar vriend. Toen de hele groep compleet was, hebben we ons ingecheckt en konden we ons nog een uur vermaken op het vliegveld. Zo hebben we de Starbucks onveilig gemaakt voor een héérlijke kop ijskoffie en zijn we naar een kleine supermarkt gegaan om wat te snoepen te halen. Juffrouw Shannon heeft zelfs een nieuwe vriend gemaakt; Ronald!
Zodra het 12:10 uur was, moesten we langs de douane.. Heel spannend allemaal! Nadat we gefouilleerd waren en onze schoenzolen goed gekeurd waren, kennelijk dachten de douaniers dat we misschien iets verstopt hadden in onze schoenzolen, mochten we doorlopen en konden we richting de gate gaan voor vertrek. Juffrouw Shannon is stiekem een beetje bang voor vliegen; ze houdt namelijk niet van het opstijgen en landen. Ze heeft gelukkig alles overleefd en zelfs een beetje kunnen slapen tijdens de reis.
Eenmaal in Zweden aangekomen, stond ons een onaangename verrassing te wachten; het regende namelijk pijpenstelen. Het duurde even voor iedereen zijn of haar koffer had te pakken, maar eenmaal weer bij elkaar wilden we kaartjes kopen voor de tein. Nou, veel dat even tegen.. Want het bleek dat onze groepsbegeleiders geen geld op hun creditcard hadden staan. Paniek! Wat nu? Een paar telefoontjes later was alles godzijdank geregeld en zijn we met de trein van het vliegveld in Arlanda naar het centraal station in Stockholm gereden. Vanuit daar hebben we de metro gepakt naar een plaats, genaamd Zinkensdamm en van deze halte was het nog 3 minuten lopen naar ons hostel.
De kamers zijn wel een beetje klein en we moeten deze delen met andere mensen. Na veel zwoegen en zweten hebben we ons eigen bed kunnen opmaken (echt heel raar hoor, ons dekbed is net een gigantische servet). Hier betalen ze niet met euro's, maar met Zweedse kronen. Gek hè? 1 euro is hetzelfde als 10 Zweedse kronen, dus alles lijkt hier heel erg duur. Voor ons eten moesten we bijvoorbeeld 405 Zweedse kronen. Jullie mogen zelf uitrekenen hoeveel euro dat ongeveer is. We zijn gezellig met iedereen gaan uiteten en na deze lang dag is iedereen hartstikke moe. We zijn zelfs een oud maatje tegengekomen, namelijk Flip de beer! Morgen gaan we de eerste basisschool bezoeken, dus we zijn benieuwd!

Groep 7C

Beste meester J-P, leuk verslag van jullie eerste dag in Zweden. Na een mini-vakantie moeten wij weer hard gaan werken. Morgen hebben wij Verkeersexamen. (praktisch) Helaas moeten we melden dat Alain een ongelukje heeft gehad. (tegen een doeltje opgelopen, niet zo slim) Veel jongens uit de groep zijn kampioen geworden met voetbal, we hebben weer wat te vieren! Heel veel plezier bij de kinderen in Zweden! Veel lieve groeten van ons.

Groep 6A

Hallo allemaal,
Wat leuk om te lezen hoe het daar gaat met jullie! We zijn blij dat juf Shannon de reis heeft overleefd! hahahah
we hebben de som uitgerekend en t klopte! We zijn heel benieuwd naar alle verhalen die jullie beleven op de basisschool daar. Veel plezier nog en houd ons op de hoogte.
Veel knuffels van alle kids en de juf Ellen